FAQ
Har du brug for hjælp? Vi har samlet de spørgsmål, vi oftest får fra vores brugere angående Ally og ally.dk. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice og få den hjælp, du har brug for. Du finder vores kontaktoplysninger nederst på siden.
Hvordan kommer jeg i gang med Ally?
Hvordan opretter jeg et abonnement?
Du kan oprette et abonnement på 2 forskellige måder:
1. Oprettelse på ally.dk
Du kan oprette et abonnement på Ally via vores hjemmeside www.ally.dk. Her skal du udfylde felterne fornavn, telefon, e-mailadresse og password. Dernæst skal du oplyse dine kreditkortinformationer.
Når du har oprettet dig på vores hjemmeside, skal du downloade Ally i AppStore eller Google Play og logge ind med dine givne informationer.
2. Oprettelse i Ally-appen
Hvis du har downloadet og installeret appen direkte fra App Store eller Google Play, kan du også oprette et abonnement på Ally direkte i appen med din Apple- eller Google-konto.
Hvis du opretter, og betaler for dit abonnement igennem appen, skal du huske, at du kan kun opsige dit abonnement via indstillinger på din mobil eller tablet og IKKE på ally.dk. mere information om opsigelse findes her på siden.
Hvor henter jeg Ally?
Du kan tilgå Ally fra mobilenheder som smartphones og tablets. Appen kan hentes på nedenstående links.
iPhone - App Store
Android telefon - Google Play
Hvad betyder ”Ally vil bruge auth0.com til at logge ind”?
Når du logger på Ally, ser du den følgende besked: "Ally vil bruge ''auth0.com'' til at logge ind"
Klik 'Fortsæt' for at komme videre.
Ifølge Databeskyttelsesforordningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt.
Vi bruger systemet Auth0 til at opbevare din brugeroplysninger. Auth0 er en amerikansk virksomhed og dine data overføres derfor til et land uden for EU/EØS.
Auth0 er imidlertid certificeret under EU-US Privacy Shield https://www.privacyshield.gov/list, hvilket sikrer et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau.
Du kan læse mere om sikkerheden bag Auth0 her: https://auth0.com/security
Indstillingerne på min iPhone forhindrer mig i at oprette et medlemskab gennem Apples App Store. Hvad gør jeg?
- Gå til 'Indstillinger' -> 'Skærmtid'
- Tryk på 'Indhold og anonymitet'. Hvis du bliver bedt om det, skal du indtaste din adgangskode
- Tryk på 'Køb i iTunes og App Store'
- Tryk på 'Køb i app', og indstil til 'Tillad'
Hvad koster Ally?
For kun 79 kr./md eller 699 kr./år får du adgang til alt dit yndlingsindhold på Ally.
Hvilke operativsystem-versioner skal min telefon/tablet understøtte?
For at benytte Ally skal din iOS/Android enhed understøtte et af følgende operativsystem-versioner:
• iOS 14 og senere
• Android 8 eller senere
Hvis dit operativsystem er ældre end de versioner, der står beskrevet her, skal du opdatere det.
Hvordan bruger jeg Ally ?
Er det muligt at lytte til Ally via PC, Sonos, Carplay, Android Auto og Apple Watch?
Ally understøtter Chromecast, AirPlay, CarPlay og Android Auto. Til afspilning via Sonos kan du dermed bruge AirPlay, da Sonos supporterer dette. Apple Watch er ikke understøttet på nuværende tidspunkt, men vores teknikere arbejder konstant på at udvikle og tilpasse appen, så det er ikke udelukket, at vi i fremtiden også er at finde på dit håndled. Hold øje med vores nyhedsbrev og med push/in-app beskeder, hvor vi introducerer nye se/lytte/læs-muligheder, så snart de er lanceret.
Jeg har glemt mit kodeord, hvad gør jeg?
Sådan nulstiller du din adgangskode igennem Ally-appen:
Du kan nulstille dit password ved at trykke 'Glemt adgangskode' på log-ind siden og indtaste din mailadresse. Derefter modtager du en email med et link til at oprette ny adgangskode. Husk at tjekke dit spamfilter, hvis du ikke kan finde nulstillingsmailen i indbakken.
Tryk 'Min Konto' for at komme til log-ind siden. Tryk her 'Glemt adgangskode', og indtast din mailadresse. Derefter modtager du en email med et link til at oprette ny adgangskode. Husk at tjekke dit spamfilter, hvis du ikke kan finde nulstillingsmailen i indbakken.
Hvordan fungerer Push-beskeder i Ally-appen?
Hvad er Push-beskeder?
Med Push-beskeder får du meddelelser direkte fra Ally-appen med nyheder om dit abonnement, tilbud og invitationer til særlige arrangementer inden for bl.a. skønhedsprodukter, dagligvarer og rejser. Se alle områder her. Vores henvendelser kan også indeholde nyt fra vores samarbejdspartnere. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke.
Hvordan til- eller afmeldes Push-beskeder?
Du kan til- eller afmelde push-beskeder i Ally-appen ved at følge denne fremgangsmåde:
iOS
1. Gå til Indstillinger, og klik på Notifikationer.
2. Vælg ALLY-appen.
3. Tryk på knappen for at tænde eller slukke den, og dermed tillade eller afmelde push-beskeder.
Android
1. Gå til Indstillinger, og klik på Meddelelser.
2. Vælg ALLY-appen.
3. Tryk på knappen for at tænde eller slukke den, og dermed tillade eller afmelde push-beskeder.
De ekstakte handlinger kan variere afhængigt af versionen af dit styresystem
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Betalingen af dit Ally-abonnement går enten direkte gennem Ally.dk eller via en tredje part som App Store eller Google Play Store.
Det er derfor også herigennem, abonnementet skal opsiges. Når du har frameldt dig abonnementet, afsluttes medlemskabet automatisk ved udgangen af den betalte periode. Dog skal du opsige senest fem dage før den aktuelle periodes afslutning.
Du finder guides til opsigelse af dit Ally-abonnement herunder:
Ally.dk:
Gå til 'Ally.dk'
Gå til 'Min konto' i højre hjørne, eller log ind med din email og dit kodeord
Gå til 'abonnement', og tryk 'redigér abonnement'
Vælg 'opsig abonnement', og bekræft
Hvis ovenstående ikke kan lade sig gøre, skal du opsige dit abonnement ved at skrive til ally@aller.dk
Apple App Store:
Gå til 'Indstillinger' på iPhone/iPad
Tryk på dit Apple-id i toppen
Tryk 'Abonnementer', og vælg Ally
Tryk 'Opsig abonnement'
Google Play:
Gå til 'Google Play Butik' på din telefon/tablet
Tjek, om du er logget ind på den rigtige Google-konto
Tryk på menuen 'Abonnementer'
Vælg Ally på listen over dine abonnement
Tryk 'Opsig abonnement'
Er mit abonnement bindende?
Nej! Hverken prøveperiode eller det løbende abonnement er bindende ud over den periode du har betalt for. Dog skal du opsige senest fem dage før den aktuelle periodes afslutning. Dit abonnement vil forblive aktivt indtil afslutningen af den aktuelle faktureringsperiode.
Hvordan betaler jeg for Ally?
Hvordan betaler jeg for Ally?
Du kan betale for Ally på flere måder:
1. Med dit kreditkort på ally.dk
2. Igennem appen og dit apple ID, hvis du har en Apple iPhone eller iPad
3. Igennem appen og Google Play, hvis du har en Android mobil eller Tablet
Er det muligt at give et gavekort til Ally?
Ja, det er det!
For at købe et gavekort kan du klikke på linket her eller på menupunktet ’Gavekort’ nederst på ally.dk og derefter klikke på ’Køb gavekort’.
Her kan du vælge et gavekort gældende i 3 eller 6 måneder fra det tidspunkt modtageren aktiverer gavekortet.
Gavekortet bliver sendt til den email-adresse, du har angivet under oprettelsen. Du kan sende gavekortet direkte til modtageren eller til dig selv og printe eller videresende, som du har lyst.
Hvordan behandler Ally mine data?
Hvordan behandler Ally mine data?
Al data behandles i henhold til GDPR. Fulde abonnementsbetingelser kan findes her: https://ally.dk/handelsbetingelser
Hvordan afmelder jeg mig Allys nyhedsbrev?
Du kan nemt afmelde dig vores nyhedsbrev ved at trykke “frameld nyhedsbrev” i bunden af mailen.
Hvordan sletter jeg min bruger?
Selvom vi vil være kede af at sige farvel, kan du naturligvis slette din Ally-konto. Det kan du gøre direkte i appen:
1. Profil
2. Tryk på dit navn
3. Scroll ned til bunden og tryk på ’Slet konto permanet’. Så modtager du en mail med processen her fra.
Ønsker du at slette alle dine data i GDPR-regi, skal du følge anvisningerne på denne kontaktformular. Så sørger vi for, at din bruger, samt al tilhørende data, bliver slettet fra vores database.